خانه اقامت و تحصیل شرایط کسب شهروندی در هلند دشوار تر می شود

شرایط کسب شهروندی در هلند دشوار تر می شود

از Arash
4 دقیقه بخوانید

مجله خبری تبلیغاتی ایرانیان هلند: ادغام در جامعه در هلند از تابستان سال آینده برای افراد تازه وارد و پناهندگان دارای اقامت، تحت نظر شهرداری ها قرار گرفته و دشوار تر خواهد شد

براساس پیشنهاد جدید دولت برخی از مهاجران و پناهجویان که از سال تابستان آینده به هلند می آیند یا از آن تاریخ جواب قبولی و اقامت بگیرند ، ممکن است ملزم به یادگیری سطح بالاتر زبان هلندی و انجام یک کار شغلی یا داوطلبانه در کنار دوره های زبان باشند تا سریعتر ادغام شوند. وزیر امور اجتماعی هلند می گوید این وزارتخانه معتقد است که سیستم ادغام فعلی دیگر کافی نیست.

این وزارتخانه در بیانیه ای گفت: “آنها ترجیح می دهند درس و زبان را با کار (داوطلبانه) تلفیق کنند. این به پناهندگان و تازه واردین اجازه می دهد تا به سرعت در جامعه هلند به طور کامل شرکت کنند.” با هدف اجرای قانون از یولی سال 2021 ، قوانین جدید توسط شهرداری ها اجرا می شوند

حتی ممکن است برای افراد تازه وارد، کمک های دولتی همچون سوبسید بیمه و اجاره حذف شوند. در مقابل شهرداری این بودجه را دریافت کرده و به پناهنده کمک مالی می کند.

این سیستم جدید بنا دارد جلوی هدر رفتن هزینه ها و همچنین سو استفاده مالی مثلا از طریق کلاس های زبان را بگیرد.

تعدادی از مدارس که برای آموزش دوره های زبان و ادغام به دارندگان وضعیت پناهندگی طراحی شده بودند ، متهم  هستند که در مقابل ثبت نام در دوره های زبان ، پول یا هدایایی را به دانش آموزان ارائه می دادند. طبق تحقیقات روزنامه فولکسکرانت ، هفته گذشته اعلام شده است که از آنها خواسته می شده فاکتورهای جعلی را امضا کنند.

 گفتنی است طرح ادغام کار (داوطلبانه) در کنار آموزش زبان در حال حاضر هم بصورت آزمایشی در برخی شهر های هلند اجرا می شود.

بیشتر بخوانید:

کانال تلگرام ایرانیان هلند

همه چیز درباره پناهندگی در هلند

ده توصیه به عزیزانی که ساکن کمپ ها هستند

پنج توصیه به تازه واردین برای موفق تر بودن در هلند

اخبار مربوط

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.