خانه زندگی در هلند سازمان هلندی “خانه امن” (Veilig Thuis)
خانه امن هلند

سازمان هلندی “خانه امن” (Veilig Thuis)

از RAAZ
3 دقیقه بخوانید

سازمان “خانه امن” (Veilig Thuis) یک سازمان هلندی است که بر روی مقابله با خشونت خانگی و آزار و اذیت کودکان تمرکز دارد. برای دانش‌آموزان NT2 (هلندی به عنوان زبان دوم) مهم است که بدانند این سازمان یک نقطه مرکزی ارائه می‌دهد که در آن می‌توان برای کمک، مشاوره و پشتیبانی در موقعیت‌های خشونت در محیط خانه مراجعه کرد. در اینجا توضیح ساده‌ای در مورد کارهایی که “خانه امن” انجام می‌دهد آورده شده است:

مشاوره و پشتیبانی

“خانه امن” مشاوره و پشتیبانی را به قربانیان، شاهدان و حرفه‌ای‌هایی که با خشونت خانگی یا آزار و اذیت کودکان در تماس هستند، ارائه می‌دهد. افراد می‌توانند ناشناس باقی بمانند اگر این را ترجیح دهند.


گزارش دادن خشونت

در “خانه امن” می‌توان از موقعیت‌های خشونت گزارش داد. هر کسی که نگران آزار و اذیت احتمالی است، چه برای خودش، یک عضو خانواده، دوست، آشنا یا مشتری، می‌تواند این کار را انجام دهد.

گزارش خشونت
تحقیق

پس از گزارش، “خانه امن” ممکن است تحقیقاتی در مورد شرایط انجام دهد. آن‌ها ریسک‌ها و نیاز به حفاظت و پشتیبانی از درگیران را ارزیابی می‌کنند.


همکاری با سازمان‌های دیگر

“خانه امن” با سایر سازمان‌ها مانند پلیس، مراقبت‌های بهداشتی و کار اجتماعی همکاری می‌کند تا یک رویکرد یکپارچه را به افرادی که درگیر خشونت خانگی یا آزار و اذیت کودکان هستند، ارائه دهد.


مداخله بحران

در موقعیت‌هایی که دخالت فوری ضروری است، “خانه امن” می‌تواند مداخله بحرانی ارائه دهد تا ایمنی درگیران تضمین شود.
هدف از “خانه امن” پایان دادن به خشونت خانگی و آزار و اذیت کودکان و ایجاد یک محیط خانه امن برای همه است. آن‌ها گوش شنوایی ارائه می‌دهند، مشاوره می‌دهند و راه را برای کمک مناسب نشان می‌دهند. “خانه امن” ۲۴ ساعته در طول هفته از طریق یک شماره تلفن رایگان قابل دسترسی است.

 

 

 

اخبار مربوط

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.