خانه زندگی در هلند قانون هلندی Wmo “قانون پشتیبانی اجتماعی”
Wmo

قانون هلندی Wmo “قانون پشتیبانی اجتماعی”

از RAAZ
3 دقیقه بخوانید

Wmo مخفف “قانون پشتیبانی اجتماعی” است. این قانون هلندی که در سال ۲۰۰۷ معرفی و در سال ۲۰۱۵ بازنگری شد، به منظور حمایت از شهروندانی طراحی شده است که به کمک نیاز دارند تا تا حد امکان بتوانند به صورت مستقل در خانه‌های خود زندگی کنند و در جامعه مشارکت داشته باشند. اجرای Wmo بر عهده شهرداری‌ها است. این بدان معناست که شهرداری مسئول ارائه پشتیبانی به ساکنینی است که نمی‌توانند به تنهایی، با کمک شبکه حمایتی خود یا با استفاده از امکانات عمومی از پس نیازهای خود برآیند. می‌شناسند به پشتیبانی نیاز داشته باشد. در اینجا برخی از خدماتی که تحت Wmo قرار دارند و توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شوند، آورده شده است:

کمک‌های خانگی

پشتیبانی در کارهای خانه برای افرادی که دیگر نمی‌توانند به تنهایی این کارها را انجام دهند.

تغییرات در منزل

مانند نصب آسانسور برای پله یا تغییرات در حمام برای ساختن خانه‌ای قابل دسترس‌تر برای کسی با محدودیت فیزیکی.

پشتیبانی از حمل و نقل

کمک برای افرادی که با مسافرت مستقل مشکل دارند، مانند افراد با معلولیت. این می‌تواند شامل حمل و نقل به فعالیت‌های اجتماعی یا قرارهای پزشکی باشد.

راهنمایی و فعالیت‌های روزانه

پشتیبانی برای افرادی که به دلیل محدودیت‌هایشان به راهنمایی در زندگی روزمره یا تمایل به شرکت در نوعی از فعالیت‌های روزانه نیاز دارند، که در آن می‌توانند فعالیت‌هایی انجام دهند.

وسایل کمکی و تسهیلات

مانند ویلچرها یا اسکوترهای برقی برای افرادی که به آنها برای حفظ تحرک نیاز دارند.

مراقبت شخصی و مراقبت در منزل

کمک در مراقبت شخصی برای افرادی که به دلیل معلولیت یا بیماری، خودشان قادر به انجام این کار نیستند.

شهرداری‌ها می‌توانند این خدمات را به روش‌های مختلفی ارائه دهند، بسته به قوانین محلی و منابع موجود. مهم است که با دفتر Wmo شهرداری خود تماس بگیرید اگر به پشتیبانی نیاز دارید. در اینجا می‌توانید از وضعیت خود اطلاع دهید. سپس، جلسه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که در آن وضعیت شما بررسی شده و به دنبال بهترین پشتیبانی ممکن خواهد بود.

 

 

 

اخبار مربوط

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.