خانه اقامت و تحصیل همه چیز درباره پناهندگی در هلند

همه چیز درباره پناهندگی در هلند

از Arash
43 دقیقه بخوانید

 

در این جزوه با کلیت پروسه پناهندگی از آغاز تا کسب جواب در کشور هلند آشنا میشوید.

توجه داشته باشید:

 

  • محتوای این جزوه صرفا جنبه خبری دارد
  • این جزوه ممکن است به دلیل تغییر قوانین مهاجرتی هلند تغییراتی داشته باشد
  • محتوای این جزوه هیچ حق قانونی برای هیچکس ایجاد نمی کند.
  • تهیه کنندگان این جزوه هیچ فعالیتی در زمینه پناهندگی ندارند

 

 

یکی از اتاق های کمپ محل اسکان پناهجویان

 

 

copyright Iranianholand

  

 

 

برای اطلاعات بیشتر به سایت اداره مهاجرت هلند ind.nl رجوع فرمایید

 

 

 

اداره مهاجرت 

در هلند ارگان  رسیدگی کننده  به درخواست های پناهندگی، اداره مهاجرت هلند با عنوان مخفف IND است.

پس در واقع  هرکس که خود را در خاک هلند – به جز فرودگاه – به عنوان پناهجو به پلیس هم معرفی کند، از طرف پلیس به مرکز ثبت نام اداره مهاجرت در شهر «ترآپل» معرفی میشود. همچنین پناهجویان میتوانند مستقیما به تراپل مراجعه و در آنجا اسکان یابند.

کسی که درخواست پناهندگی میکند، پناهجو نامیده میشود و پس از آنکه اجازه اقامت از طرف دولتی به او اعطا شد، پناهنده خوانده میشود.

کمپ تراپل در شمال هلند قرار دارد. دسترسی به این کمپ از طریق قطار و اتوبوس یا ماشین شخصی ممکن است. این کمپ نقطه آغاز پروسه پناهندگی شما است.

پروسه ی پناهندگی در هلند

اگر شما شرایط زیر را داشته باشید، میتوانید در هلند اجازه اقامت پناهندگی دریافت کنید:

  • ترس از پیگرد کیفری بخاطر نژاد، مذهب، ملیت، اعتقاد سیاسی و یا چونکه شما متعلق به گروه اجتمائی خاصی هستید.
  • ترس از حکم اعدام، شکنجه یا روشهای غیر انسانی دیگر دارید.
  • ترس از قربانی شدن در خشونت غیر مترقبه در جنگ در کشورتان هستید.
  • بخاطر اتفاقاتی که در کشورتان افتاده عارضه های (ضربه روحی و روانی) دارید.

کجا میتوانید تقاضای پناهندگی کنید؟

اگر زمینی وارد خاک هلند شدید و میخواهید در هلند تقاضای پناهندگی کنید، باید به مرکز معرفی ترآپل Ter Apel بروید. در تمام هلند میتوانید از پلیس بلیط وسائیل نقلیه عموی (به هلندی: OV-dagkaart) برای رفتن به ترآپل دریافت کنید. اگر شما از طریق فرودگاه سخیپول Schiphol یا از طریق یکی از بنادر هلند وارد خاک این کشور شدید خودتان را به پلیس نظامی پادشاهی هلند Koninklijke Marechaussee معرفی کنید. از این به بعد شما را به کمپ بسته (مجتمع قضائی سخیپول) (Justitieel Complex Schiphol) خواهند برد. درمرکز اقامت، کمپ باز ترآپل یا کمپ بسته، مشخصات شخصی شما ثبت خواهد شد. از شما عکس گرفته و انگشت نگاری خواهد شد و لباس و کیف و چمدانتان جستجو خواهد شد. همچنین تلفن همراهتان از شما برای تحقیق گرفته خواهد شد و آن را هر چه زودتر به شما پس خواهند داد. بعد از آن تعدای از پناهجویان را از ترآپل به کمپهای دیگر مهاجرین برای رسیدگی به تقاضای پناهندگیشان خواهد برد.

در هلند پناهندگی با ثبت نام توسط پلیس، احراز هویت، انگشت نگاری ومصاحبه ی مسیر ( چگونگی رسیدن به هلند ) آغاز می شود.

   افرادی که از مناطق و کشور های درگیر در جنگ به هلند آمده اند، معمولا اجازه ی اقامت ۵ ساله دریافت می کنند. در خصوص افراد از کشور های دیگر (از جمله ایرانی ها ) مصاحبه های جامع و بررسی مدارک صورت می گیرد تا مشخص شود که فرد حائز شرایط پناهندگی هست یا نه.

در واقع شما باید ثابت کنید که جان و یا آزادی شما در ایران مورد تهدید قرار داشته

در حال حاضر و به دلیل اینکه اداره ی مهاجرت با تعداد بسیار زیادی از متقاضیان پناهجویی روبروست  این ارگان اعلام کرده است که زمان مصاحبه و بررسی مدارک پناهجویان را طولانی تر نموده و افراد ممکن است از ۶ ماه تا یکسال منتظر بررسی مدارک و مصاحبه بمانند.

طبق قانون اداره ی مهاجرت موظف است پس از شش ماه از تاریخ (آخرین) مصاحبه با فرد متقاضی، به او پاسخ دهد. این پروسه در صورت صلاحدید اداره ی مهاجرت هلند تا یکسال هم قابل تمدید است..

پس از معرفی، پلیس موظف است اطلاعات اولیه در خصوص هویت ومسیر (نحوه ورود به خاک هلند) را از پناهجو گرفته و وی را به مرکز جامع رسیدگی به پرونده ها در هلند (کمپ تراپل) راهنمایی کند. نکته مهم این است که کسی که با درخواست پناهندگی به پلیس مراجعه میکند، دستگیر نمی شود، پس هراسی از این بابت وجود ندارد.

 تشخیص هویت و ثبت مشخصات بیومتریک در کمپ تراپل

مرکز ثبت نام پناهجویان در ترآپل در روزهای عادی از ۷ صبح تا ۱۸ پناهجویان را پذیرش میکند. این مرکز در روزهای شنبه و یکشنبه نیز از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ نیز باز است.

پیش از ورود افراد به ترآپل، مشخصات آنها از اداره پلیسی که خود را به آن معرفی کرده بودند، برای پلیس مستقر در این مرکز ارسال میشود.

  • پناهجویان باید در سالن انتظار برای تکمیل گزارش پلیس و ثبت مشخصات بیومتریک منتظر بمانند.
  • در این مرحله هیچ کس به عنوان همراه اجازه ندارد پناهجو را همراهی کند.
  • پلیس در مصاحبه ای کوتاه، مشخصات فردی و نحوه ورود به خاک هلند را مجددا از پناهجو سوال میکند و از او مدارک هویتی اش را خواهد خواست.
  • همچنین فهرستی از وسایل همراه پناهجو (از قبیل محتویات جیب یا کیف و …) نیز تهیه میشود.

در این مرحله پناهجو باید درستی گفته هایش را با امضا تائید کند. همچنین به او فرم درخواست پناهندگی از کشور پادشاهی هلند داده میشود تا تشکیل پرونده برای او شکل رسمی به خود بگیرد.

اسکن اثر انگشتان دست و گرفتن عکس پرسنلی، تکمیل کننده گزارش پلیس مهاجرت در ابتدای کار است.

پناهجو آنگاه به قسمت اقامتی کمپ منتقل می شود.

در این مرحله مردان و زنان بصورت مجزا در اتاق های ۱۰ تا ۱۶ تخته اسکان می یابند و وسایل اولیه مورد نیز از قبیل مسواک، خمیردندان، تیغ ریش تراش، ملحفه یک بار مصرف و صابون و شامپو در اختیارشان قرار داده میشود. پناهجویان یک وعده غذای گرم برای شام ( حدود ساعت ۶ عصر ) دریافت میکنند و برای نهار هم ساندویچ سرد (نان و کالباس – هلال ) داده خواهد شد. خانواده ها معمولا با هم اسکان  داده شوند و این بستگی به میزان شلوغی کمپ دارد

اقامت در این اردوگاه بسته معمولا بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول خواهد کشید و معمولا در روز دوم عکس رادیولوژی از ریه های افراد گرفته میشود تا در صورت ابتلا به سل یا بیماری های دیگر، بلافاصله تشخیص و مداوا صورت پذیرد.

  متولی اسکان پناهجویان COA

در طول پروسه پناهندگی، موسسه ای که بصورت مخفف «کوآ» خوانده میشود، مسوولیت مسکن ، تغذیه و نقل و انتقال پناهجویان رابر عهده دارد. این نهاد یک سازمان خصوصی است و مستقل از اداره مهاجرت عمل میکند.

 انتقال به کمپ استراحت

بعد از این مرحله پناهجویان برای استراحت و تمدد اعصاب (به ویژه برای کسانی که از شرایط جنگی و یا قحطی گریخته و خود را به هلند رسانده اند این کمپ ها مفید است.) به چند اردوگاه در نقاط دیگر هلند برده میشوند.

در صورت کم بودن تعداد مراجعان، دو کمپ «خیلزه» و «واخنینگن» محل اقامت پناهجویان خواهد بود، در غیر این صورت آنها را به کمپینگ ها یا مراکز موقتی که به این منظور توسط «کوآ» اجاره شده است، منتقل میکنند.

اقامت در دو کمپی که از آنها نام برده شد، بین ۲ تا ۴ هفته است اما اگر تعداد مراجعین زیاد باشد، گاه افراد برای رسیدن به خیلزه یا واخنینگن، تا دو ماه در کمپ های موقت می مانند.

  آغاز پروسه رسیدگی به پرونده

با ورود به کمپ های خیلزه و واخنینگن،گردش کار اداری پرونده ها آغاز میشود. پناهجو در این مرحله نشست هایی با پزشک، انجمن حمایت از پناهندگان VWN  و همچنین وکیل خود خواهد داشت.

در دیدار با پزشک، وضعیت عمومی پناهجو مورد سوال قرار میگیرد. پزشک باید مطمئن شود پناهجو از نظر جسمی و روانی برای حضور در مصاحبه های اداره مهاجرت آمادگی دارد.

 انجمن حمایت از پناهندگان هلند به اختصار VWN نامیده میشود و این موسسه مستقل، به حمایت از پناهجویان و پناهندگان میپردازد. «فی.وی.ان» با کمک افراد خیر اداره میشود و برای پناهجویان کمک های حقوقی و انسانی ارائه می کند.

وکیل رایگان از طرف دولت خواهید داشت

پس از تعیین وکیل برای پناهجو، دیدار با وکیل در این مرحله انجام میشود. پناهجو باید در دیدار با وکیل، کل موضوعی را که بواسطه آن مجبور به درخواست پناهندگی شده و همچنین مسیری را که برای رسیدن به هلند طی کرده است، بازگو کند.

معمولا وکلا در هلند امیدواری بیجا به پناهجو نمیدهند و در صورتی که پناهجو مشمول قوانین پناهندگی نشود، صراحتا این موضوع را به موکل شان میگویند.

 

سازمان کمک به مهاجرین

[VluchtelingenWerk ]

به نظر سازمان کمک به مهاجرین هر پروسه پناهجوئی باید با دقت انجام شود. بخاطرهمین، کارمندان و داوطلبان سازمان کمک به مهاجرین شما را در طول تقاضای پناهنده گیتان پشتیبانی خواهند کرد.

ما به شما اطلاعات در مورد پروسه تقاضای پناهندگی خواهیم داد، تا شما بدانید که از شما چه انتظاری دارند.

ما در تمام کمپ های مهاجرین حضور داریم و میشود گفت ما یک نوع واسط هستیم. برای مثال ما میتوانیم سوال شما را از وکیل بپرسیم و سوال وکیلتان را به شما اعلام کنیم.

ما در مورد نامه IND و وکیلتان به شما توضیح میدهیم. این در زمان ساعتهای مشاوره خواهد بود. و همینطور اگر شما احتیاج به صحبت دارید ما میتوانیم به حرفهای شما گوش کنیم. تمام چیزهائی را که شما به سازمان کمک به مهاجرین گفتید محرمانه در این سازمان خواهد ماند و بدون اجازه شما به وکیل و یا IND داده نخواهد شد.

ما از شما برای فرستادن مدارک مربوط(به تقاضای پناهندگی) به هلند پشتیبانی خواهیم کرد.

ما میتوانیم با شما در مورد دلیل فرارتان، تجزیه و تحلیل مستقل انجام داده تا واضح شود که اگر برگردیید چه خطراتی برای شما وجود خواهد داشت. از این تجزیه و تحلیل میتوانید در زمان صحبت با وکیلتان استفاده کنید.

با درخواست شما یا وکیلتان میتواند شخصی از سازمان کمک به مهاجرین  در زمان مصاحبه های شما حضور داشته باشد تا از شما پشتیبانی کند و مراقبت کند که آیا به شما به اندازه کافی برای گفتن دلیل فرارتان وقت داده میشود.

ما به شما برای پیدا کردن آشنا و فامیلتان کمک خواهیم کرد.

مترجم در طول پروسه پناهندگی

درصورتی که فرد پناهجو مسلط به زبان هلندی یا انگلیسی باشد، مراحل اولیه کار بدون نیاز به مترجم صورت میپذیرد. چون اکثر کارمندان شاغل در IND ، COA و VWN به انگلیسی مسلط هستند، اما در دیدار با وکیل و یا مصاحبه های اصلی، توصیه میشود فرد به زبان مادری خود سخن بگوید و مترجم کار ترجمه را برعهده بگیرد، تا بیان منظور دقیق تر صورت پذیرد. در صورتی که فرد هلندی یا انگلیسی بلد نباشد نیز مترجم تلفنی روی خط می آید و با کمک او با پناهجو ارتباط کلامی برقرار می شود.

مترجم ها معمولا ایرانیان ساکن هلند هستند و آموزش دیده، مورد اطمینان و برای حفظ اطلاعات شما قسم یاد کرده اند.

مصاحبه های اصلی

برای انجام مصاحبه های اصلی، معمولا پناهجویان به شهرهای آرنهم یا دن بوش منتقل میشوند.

شعبه اداره مهاجرت در «زیفنار» یکی از قدیمی ترین مراکز انجام مصاحبه پناهجویان است که پناهجویان ساکن در کمپ آرنهم باید برای مصاحبه به آنجا بروند.

مراحل نهایی مصاحبه ها به این صورت است:

  تعیین هویت و مسیر ورود به خاک هلند:

پناهجو در دیدار با مصاحبه گر اداره مهاجرت، باید هویت خود را برای او او اثبات کند. برای این کار داشتن یکی از مدارک رسمی (اصل شناسنامه، اصل کارت ملی یا اصل گواهینامه) کافیست. در غیر این صورت، پناهجو باید با پاسخگویی به سوالات مختلف هویت خود را اثبات نماید.

همچنین پناهجو باید مشخص کند، چطور به خاک هلند رسیده است.

دیدار با وکیل و تصحیح مصاحبه اول:

وکیل با حضور در اداره مهاجرت متن مصاحبه فرد پناهجو را با حضور او بازبینی میکند تا چیزی از قلم نیفتاده باشد.

مصاحبه اصلی:

در این مرحله پناهجو باید آنچه باعث شده او کشور هلند درخواست پناهندگی کند، شرح دهد. تمام گفته های وی توسط مصاحبه گر تایپ و ثبت میشود.

دیدار مجدد با وکیل و تصحیح مصاحبه دوم :

در این روز پناهجو مجددا با وکیل دیدار میکند و متن مصاحبه با کمک یک مترجم بررسی میشود.

بررسی پرونده در اداره مهاجرت

پس از کامل شدن پرونده شما، اداره مهاجرت بررسی ان را آغاز میکند. قانونا ای ان دی موظف است ۶ ماهه به شما جواب آری یا نه بدهد، اما این زمان در حال حاضر به دلیل کمبود پرسنل اداره مهاجرت به یک سال و یا بیشتر هم ممکن است برسد.

اعلام پاسخ اداره مهاجرت به درخواست پناهندگی

پناهجویان پاسخ کتبی اداره پناهندگی را از طریق پست یا ایمیل یا از طریق وکیلشان دریافت می کنند.

انواع جواب به درخواست پناهندگی

پس از بررسی متن اظهارات و مدارک ارائه شده توسط پناهجو، اداره مهاجرت یکی از ۳ پاسخ زیر را خواهد داد:

۱) جواب مثبت: این یعنی به پناهجو اجازه اقامت ۵ ساله داده میشود و میتواند برای برخورداری از حقوق پناهندگی، اقدامات بعدی را آغاز کند

۲) درخواست زمان بیشتر: در این صورت اداره مهاجرت از پناهجو میخواهد برای تحقیقات بیشتر به این اداره فرصت بدهد. به این معنی که پناهجو باید در کمپ اسکان منتظر اطلاع بعدی بماند. در این مدت ممکن است او بار دیگر برای پاسخگویی به برخی سوالات یا ارائه مدارک دیگر فراخوانده شود.

بر اساس قوانین هلند IND موظف است برای جلوگیری از اتلاف بودجه و وقت پناهجو، (جز در موارد خاص) نظر نهایی خود را حداکثر تا شش ماه اعلام نماید. البته این زمان با نظر اداره مهاجرت قابل تمدید است.

۳) جواب منفی: در این حالت اداره مهاجرت با یک نامه پناهجو و وکیلش را از پیش مطلع می کند که تصمیم اداره مهاجرت به صدور پاسخ منفی است. این کار پیش از اعلام رای منفی نهایی ابلاغ میگردد تا در صورتی که وکیل یا پناهجو مستنداتی برای برگرداندن نظر اداره مهاجرت دارند، ارائه کنند.

در صورت دریافت پاسخ منفی، به پناهجو فرصت اعتراض داده می شود.

معمولا وکیل با طرح دعوی در دادگاه هلند، خواستار حکمیت دادگاه در پرونده اختلافی پناهجو و اداره مهاجرت میشود که در مواردی

میتوان به دریافت اقامت با حکم دادگاه امیدوار بود.

چند توصیه مهم:

  • از ارایه مدارک جعلی به عنوان سند و مدرک به شدت خودداری کنید. هلند بهترین متخصصان کشف جعلیات را دارد
  • اگر از کشور دیگری در اتحادیه اروپا ( فرانسه، ایتالیا و…) ویزا دریافت کنید و یا اول وارد این کشور ها بشوید، طبق قانونی به نام معاهده دوبلین، این کشور ها مامور رسیدگی به پناهندگی شما هستند و هلند شما را به این کشور ها باز میگردند.

اقامت در کمپ

  • از دید قوانین هلند شما بخاطر نجات جانتان فرار کرده و اکنون در یک محیط امن هستید پس تا رسیدگی به پرونده تا باید در کمپ بمانید و خود را با شرایط ان وفق دهید
  • افراد مجرد معمولا یک تخت در یک اتاق با چند نفر دیگر دارند. خانواده ها یک اتاق کامل میگیرند.
  • ممکن است حمام و سرویس بهداشتی شما با دیگران مشترک باشد.
  • در کمپ های موقت اول کار به شما غذای گرم (۱ وعده ) و جیره غذایی نهار و صبحانه میدهند
  • در کمپ های اصلی اقامتی شما حقوق هفتگی میگیرید (حدود ۵۵ یورو)
  • خودتان موظفید از سوپر مارکت های نزدیک کمپ مواد غذایی برای پخت و پز تهیه کنید
  • آشپز خانه هم ممکن است مشترک باشد
  • در طول اقامت در کمپ بیمه پزشکی و بیمه محدود دندانپزشکی دارید
  • معمولا یک پزشک در طول ساعت کاری در کمپ هست و برای امور پزشکی باید وقت ملاقات بگیرید
  • بیشتر کمپ ها امروزه وی فی دارند
  • کمپ یک محیط چند ملیتی است. باید با دیگران ساخت و خیلی چیز ها را تحمل کرد.

الحاق (پیوستن) خانواده

[ Gezinshereniging ]

اگر بعد از درخواست تقاضای پناهندگی، اجازه اقامت گرفتید و خانواده شما در ایران هستند آنوقت شما میتوانید درخواست الحاق (پیوستن) خانواده انجام دهید. در این صفحه ما کوتاه به شما توضیح خواهیم داد که شرایط پیوستن خانواده چیست، روند (پروسه) آن به چه طریقی میباشد و شما برای خوب به پیش رفتن پروسه چه باید انجام دهید.

کدام اعضای خانواده واجد شرایط (شامل) میشوند؟

شما 18 سال یا بیشتر هستید و اجازه اقامت مهاجرین را دارید؟ آنوقت میتوانید درخواست پیوستن این اعضای خانواده را انجام دهید:

شوهر یا همسر بالای سن یا شریک زندگی تان که شما رابطه دراز مدت منحصر به فرد داشتید. دقت کنید: آیا شما با بیش از یک شریک زندگی (ازدواج) کردید؟ آنوقت شما فقط میتوانید یک شریک زندگی تان را به اینجا بیاورید به همراه بچه هائی که با همین شریک زندگی دارید.

بچه زیر سن شما، یا بچه شریک زندگی شما، اگر او جزو خانواده شما می باشد. این از جمله برای فرزندان بیولوژیکی (نسبی) و حتی برای فرزند خواندگی هم میباشد. و بچه های بالای سن که همیشه جزو خانواده بودند و هنوز هم میباشند، که ازدواج نکردند و حتی رابطه هم ندارند، شامل آن هم میشوند.

درخواست الحاق (پیوستن) خانواده برای مهاجرین رایگان میباشد.

شما زیر 18 سال هستید؟

اگر شما زیر 18 سال هستید و اجازه اقامت مهاجرین را دارید، میتوانید الحاق (پیوستن) پدر و / یا مادر بیولوژیکی (نسبی)، برادران و خواهران زیر سن، در بعضی از موارد برادران و خواهران بالای سن را درخواست کنید. برای آن پروسه (روند) دیگری و شرایط دیگری وجود دارد و امکان هزینه دار بودن آن هم هست. از قیم یا سرپرست تان در سازمان کمک به مهاجرین VluchtelingenWerk در رابطه با امکانات اطلاع کسب کنید.

دقت کنید!

مدت زمان درخواست

وقتیکه شما اجازه اقامت مهاجرین را دریافت کردید، باید در عرض سه ماه از تاریخ جوابتان در خواست پیوستن خانواده را انجام داده باشید. شما خودتان مسئول تحویل اطلاعات صحیح برای درخواست پیوستن خانواده میباشید. برای اینکه پروسه درخواست پیچیده میباشد، میتوانید از سرپرستتان ( در سازمان کمک به مهاجرینVluchtelingenWerk ) درخواست کمک کنید.

شرایط پیوستن خانواده

شرایط زیر برای گرفتن مجوز برای اعضای خانواده نیاز میباشد:

شما دارای اجازه اقامت مهاجرین مستقل میباشید.

  • شما باید در مدت زمان درخواست (nareistermijn) در خواست را انجام دهید. مدت زمان درخواست سه ماه میباشد و تاریخ آن از روز اجازه اقامتتان حساب میشود که در اجازه اقامتتان نوشته شده است. دقت کنید: اگر هم شما اخیرا تماسی با خانواده نداشتید و یا خانواده تان مفقود (ناپدید) شده باشند هم باید در همین مدت زمان “در خواست سه ماهه” درخواستتان را انجام دهید.
  • اعضای خانواده تان در خارج از کشور جزو خانواده تان بودند. به این (نسبت) خانوادگی گفته میشود.
  • اعضای خانواده تان باید هویتشان و نسبت خانوادگی با شما را از طریق سند و مدرک ثابت کنند. و آن سندهای (مدرک) رسمی که از طرف دولت کشورتان صادر شده میباشند.
  • شما اعضای خانواده را در پروسه تقاضای پناهندگی اعلام کرده بودیید.

میخواهید درخواست برای بچه زیر سن کنید که یکی از والدین بیولوژیکی (نسبی) در همان کشور خارجی میماند؟ آنوقت باید والدی که در همان کشور میماند به بچه برای رفتن به هلند اجازه دهد.

دقت کنید!

جمع آوری سند و مدارک

هر چه سریعتر تمام مدارکی که برای این درخواست احتیاج است جمع آوری کنید. سندهای مختلف میتواند به عنوان مدرک نسبت خانوادگی یا هویتی باشد، برای مثال گذرنامه (پاسپورت)، کارت شناسائی، سند ازدواج و شناسنامه. سازمان مهاجرت و تابعیت IND میتواند نیاز به مدارک مختلف از هر کشوری داشته باشد. با سرپرستت (در سازمان کمک به مهاجرین VluchtelingenWerk) در رابطه با مدارک الزامی برای درخواست مشاوره کنید. شما خودتان مسئول تحویل به موقع تمام مدارک میباشید. این برای پیشبرد خوب پرسه خیلی مهم میباشد.

پروسه چقدر طول خواهد کشید؟

پروسه پیوستن خانواده از مراحل مختلفی تشکیل شده. سرپرست شما (در سازمان کمک به مهاجرین VluchtelingenWerk) میتواند در این مرحله ها از شما پشتیبانی کند. میتواند چند ماه تا بیش از یک سال طول کشد که سازمان مهاجرت و تابعیت IND در مورد تقاضای شما تصمیم گیری کند.

بعد از آمدن خانواده

اگر پیوستن خانواده قبول شد و خانواده تان به هلند آمدند، باید خودشان را در کمپ Ter Apelمعرفی کنند. معمولاً چهار روز در اینجا خواهند ماند. در زمان اقامت، اعضای خانواده تان از IND اجازه اقامت برگرفته (وابسطه) دریافت خواهند کرد، که پنج سال اعتبار دارد. “اجازه اقامت برگرفته (وابسطه)” به این معنی است که اجازه اقامت آنها وابسطه به اجازه اقامت شما میباشد.

IND اجازه اقامتتان را پس میگیرد یا آن را تمدید نمیکند؟ پس IND اجازه اقامت اعضای خانواده را هم پس خواهد گرفت. IND در مورد اجازه اقامت مستقل این مهاجرین قضاوت خواهد کرد.

اگر رابطه خانوادگی قطع شده باشد. IND میتواند اجازه اقامت اعضای خانواده را پس بگیرد، این وقتی انجام میشود که اعضای خانواده ذیگر رابطه با شما نداشته باشند. یا اگر اعضای خانواده یک بچه باشد و در عرض یک سال مستقل زندگی کند هم همینطور. بخاطر اینکه وظیفه تان میباشد با هم زندگی کنید.

اعضای خانواده میخواهند مستقلاً درخواست اقامت کنند، برای مثال بخاطر اینکه آنها دلیل شخصی تقاضای پناهندگی دارند؟ آنوقت آنها میتوانند برای این مورد با سازمان کمک به مهاجرین VluchtelingenWerk تماس بگیرند.

مسکن

اگر شما اجازه اقامت گرفتید، می توانید به یکی از شهرهای هلند اسباب کشی کنید. دولت تعیین خواهد کرد که به کدام شهر باید بروید. آن شهرداری برایتان خانه ای پیدا خواهد کرد و سعی خواهد کرد که وضعیت تان را زیر نظر داشته باشد. در اصل نمی توانید خانه ای که برای شما تعیین شده را رد کنید، چونکه به شما خانه دیگری داده نخواهد شد.

بعد از اینکه شما قرارداد کرایه خانه را امضاء کردید، خیلی مهم میباشد که خودتان را در شهرداری محل سکونتتان ثبت کنید. بعد از آن میتوانید درخواست  معاش ماهیانه بکنید. معمولا کسانی هستند که میتوانند شما را در این زمینه کمک کنند، برای مثال سرپرستتان در سازمان کمک به مهاجرین VluchtelingenWerk ، سازمانهای دیگری یا شهرداری خودتان.

گرفتن وسائل برای خانه

برای خرید وسائل برای اولین خانه معمولاً میتوانید از شهرداریتان وام بگیرید. مبلغ این وام برای هر شهر فرق دارد. در مغازه های دست دوم فروشی (Kringloopwinkel) میتوانید با پول کم خیلی اسباب و اثاثیه (مبلمان) بخرید

هزینه های ثابت خانه

کرایه خانه را باید ماهانه پیش پرداخت کنید، پس یعنی قبل از روز اول ماه. در بعضی از شهرها میتوانید برای کرایه اولین ماه وام بگیرید. اگر شما درآمد کمی دارید و خانه کرایه ای مستقل، اغلب میتوانید یارانه برای کرایه خانه بگیرید. برای این مورد به صفحه درآمد و کار نگاه کنید. برای برق و گاز باید با یک شرکت تامیین کننده انرژی قرارداد ببندید. برای آب ( و همینطور برای آب گرم شهری بجای گاز) حق انتخابی ندارید، باید خودتان را در شرکتی که به آدرس شما این انرژی را میدهد (تامیین میکند) ثبت نام کنید. برای تلویزیون، تلفن و اینترنت حق انتخاب زیادی دارید. از راهنمایتان(سرپرستتان) در سازمان کمک به مهاجرین VWN برای انتخاب کمک بگیریید. بقیه هزینه های ثابت، مالیات شهرداری و مالیات بر آب و فاضلاب میباشند. اگر درآمد کمی دارید میتوانید برای این مالیاتها در خواست عدم پرداخت کنید (بخشش).

شماره بی اس ان BSNشماره کد ملی ساکنان هلند

اگر شما اجازه اقامت گرفتید، باید خودتان را در ثبت اخوال شهروندان ثبت کنید (BRP). کی و کجا را COA به شما خواهد گفت. بعد از آن به شما شماره خدمات عمومی (BSN) را خواهند داد. BSN یک شماره منحصر به فرد است که برای ارتباطات با سازمانهای دولتی به آن احتیاج دارید.

در خواست دی خی د DigiD

معمولا بیشتر تماسها با دولت از طریق اینترنت انجام میشود: انواع درخواستها باید از طریق وب سایت انجام شود، نامه ها دیگر از طریق پست نمی آیند، آنها از طریق آنلاین به شما پیام درپیامگیر Berichtenbox  میفرستند. اکثراً برای این مورد احتیاج به دی خی د DigiD دارید: احتیاج به یک نام شخصی کاربردی و رمز عبور دارید. COA  یا راهنمایتان (سرپرستتان) در سازمان کمک به مهاجرین VWN میتوانند شما را در زمینه در خواست دی خی د DigiD کمک کنند، یا اینکه خودتان از طریق این سایت درخواست کنید https://digid.nl/ . خیلی مهم میباشد که شما رمز عبور دی خی د DigiD خود را حفظ کنید. این رمز عبور فقط برای شخص شما میباشد، آن را به دیگران ندهید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه دی خی د DigiD به لینک زیر صفحه کلیک کنید. اگر شما به اینترنت وارد نیستید، یا میخواهید شخصاً از پیامگیر Berichtenbox و سایتهای دولتی استفاده کنید، میتوانید در خیلی از کتابخانه هادر این زمینه دوره (کورس) ببینید.

بیمه اجباری درمانی

در هلند همه افراد بالای سن 18 سال باید اجباراً بیمه درمانی شوند. شرکت بیمه درمانی مخارج ملاقات با پزشک خانوادگی و بخشی از داروهایتان و درمان در بیمارستان را پرداخت خواهد کرد. مقدار دقیق پرداخت شرکت بیمه درمانی و مبلغی که خود شما باید پرداخت کنید، وابسطه به دو مورد میباشد: نوع بیمه تان و ریسک شخصی. نوع بیمه تان را تا حدی خودتان میتوانید انتخاب کنید: اگر بیشتر از بیمه اساسی (پایه) اجباری میخواهید، میتوانید بیمه های مکمل مختلف دیگری را انتخاب کنید. در کنار آن اکثر بیمه ها یک ریسک شخصی اجباری قانونی نیز دارند: این مبلغی است که شما هرسال اول باید بپردازید قبل از اینکه  حق جبران مخارج از بیمه درمانی تان را داشته باشید. ریسک شخصی برای قرار با پزشک خانوادی نیست، مخارج پزشک خانوادگی همیشه پرداخت میشود. بچه های زیر 18 سال میتوانند به شکل رایگان از بیمه یکی از والدین استفاده کنند. برای بچه ها ریسک شخصی وجود ندارد.

شما میتوانید یک بیمه درمانی ارزانتری با ریسک شخصی بالاتری انتخاب کنید، ولی این عقلانی نیست، اکر که شما از نظر مالی توانائی ندارید (پس انداز ندارید). سرپرستتان در سازمان کمک به مهاجرین VWN میتواند برای انتخاب بیمه درمانی به شما کمک کند.

در بعضی از شهرهای هلند افرادی که معاش برای زندگی از دولت میگیرند میتوانند بیمه مکمل درمانی بگیرند، طوری که ماهانه مبلغ بیشتری پرداخت می کنند، ولی مبلغ ریسک شخصی نخواهید داشت.

کمک هزینه مراقبتهای سلامتی

افرادی که درآمد کمی دارند میتوانند از دولت کمک هزینه مراقبتهای سلامتی دریافت کرده تا بخشی از بیمه درمانی را بپردازند. به احتمال قوی COA برایتان قبل از اینکه به شهرتان اسباب کشی کنید کمک هزینه مراقبتهای سلامتی را در خواست کرده است. اگر شما کمک هزینه مراقبتهای درمانی دریافت نکردید، با سرپرستتان در میان بگذارید.

پزشک خانوادگی

در هلند باید بخاطر هر مشکل پزشکی اول نزد پزشک خانوادگی بروید. از جمله اگر شما باردار باشید، احتیاج به توصیه پزشکی دارید، یا مشکلات روحی و روانی دارید، برای مثال مشکلات خواب، ترس و وحشت، افسردگی دراز مدت. فقط پزشک خانوادگی میتواند شما را برای مراجعه به پیش متخصص، معمولاً در بیمارستان، بفرستد. برای قرار گذاشتن با پزشک خانوادگی باید اول خودتان را در دفتر پزشک ثبت نام کنید. قبل از آن اطلاع کسب کنید که آیا بیمه درمانی تان برای این پزشک خانوادکی اعتبار دارد. اگر شما در کمپ مهاجرین یک مصاحبه پزشکی شده باشید، آنوقت شما به احتمال قوی یک پرونده پزشکی در هلند دارید. پزشک خانوادگی جدیدتان میتواند این پرونده پزشکی را از مرکز مراقبتهای سلامتی مهاجرین (GCA) درخواست کند، یا بعد از ژانویه 2018 از Arts&Zorg (پزشک و مراقبت) در خواست کند.

دندانپزشک

اگر شما مشکل دندان دارید، یا برای پیشگیری، میتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید. برای دندانپزشک هم باید اول خودتان را در مطب اش ثبت نام کنید. هزینه دندانپزشک در بیمه اساسی (پایه) شما نمیباشد. پس هزینه دندانپزشکی را اگر بیمه تکمیلی دندانپزشکی نباشید، خودتان پرداخت کنید. اکثر هزینه های دندانپزشکی ( ازجمله کنترل شش ماهه) برای بچه های زیر 18 سال در اصل از طریق بیمه اساسی (پایه) پرداخت میشود.

کار و درآمد

خیلی از پناهجویان میل دارند فوراً کار کنند. کار قدم مهمی برای ساخت زندگی جدید در هلند میباشد. شما احساس خواهید که مفید هستید و خرج نان خودتان را در می آورید. با وجود این برای خیلی از پناهندگان  تا زمانی که زبان هلندی را یاد نگرفتند مشکل خواهد بود کار پیدا کنند. تا زمانی که شما کار پیدا نکردید، از طرف دولت هلند کمک مالی (bijstand) خواهید شد. در این صفحه در رابطه با این کمک مالی دولتی (bijstand)، پیدا کردن کار و مالیات بر درآمد  به شما توضیح داده میشود.

کار کردن با اجازه اقامت

با اجازه اقامت پناهندگی در بازار کار همان حق و حقوقی را دارید که هلندی ها دارا میباشند. در مدرک اتباع بیگانه تان(ID-kaart) نوشته شده Arbeid vrij toegestaan”: TWV niet vereist “.  با بعضی از اجازه اقامت ها اجازه کار ندارید، آن در مدرک اتباع بیگانه تان نوشته شده.

چه کسانی میتواند برای پیدا کردن کار به من کمک کند؟

از شهرداریتان در مورد امکانات در شهر و منطقه خودتان اطلاعات کسب کنید. آژانسهای کاری (Uitzendbureaus) شما را، معمولاً برای کارهای موقت به کارفرما معرفی میکنند. Ngo، مثل سازمان کمک به پناهجویان VluchtelingenWerk، UAF و Refugee Talent Hub هم میتوانند بعضی وقتها شما را برای پیدا کردن کار کمک کنند.

راهنمائی هائی برای اینکه خودتان دنبال کار بگردید

رزومه/ کارنامک (CV) خوب و واضحی با درج تحصیل و تجربه کاری بنویسید.

صفحه مشخصات (profiel) خوبی در لینکدین www.linkedin.com با عکس مرتب و رسمی درست کنید.

 صفحه مشخصات (profiel) هم در www.refugeetalenthub.com بسازید.

در اینترنت دنبال پیشنهاد کار بگردید، از جمله از سایتهای، www.indeed.nl، www.nationalevacaturebank.nl و www.werk.nl .

در شبکه (کانال، گروه)آشناهایتان، از آنها در رابطه با کار مناسب برایتان، پرسش کنید.

اگر شما میخواهید در یک آژانس کاریابی ثبت نام کنید، فوراً و خوب تلاش تان را بکنید. کارمندان آژانس کاریابی باید قبل از اینکه شما را به کارفرما معرفی کنند، (به توانائی شما) باور کنند.

کار داوطلبانه انجام دهید. به این طریق تجربه کاری پیدا خواهید کرد، زبان هلندیتان بهتر خواهد شد، شبکه (دوست، آشنا) سازی خواهید کرد، احساس مفید بودن خواهید داشت و شما میتوانید به کارفرمای احتمالی نشان دهید که خیلی کاری هستید

مالیات بر درآمد

اگر شما کار می کنید، و حتی اگر شما معاش (uitkering) از دولت دریافت میکنید، باید مالیات بر درآمد بپردازید. معمولاً کارفرمایتان این را انجام میدهند، یا شهرداری، اگر شما معاش از دولت میگیرید. یک بار در سال اداره مالیات از شما درخواست میکند که تمام اطلاعات در زمینه درآمدتان را دیجیتال برای آنها بفرستید. به این آنخیفتع (aangifte) میگویند. اگر شما نامه ای از اداره مالیات در زمینه aangifte دریافت کردید، باید آن را انجام دهید. اداره مالیات حساب خواهد کرد که آیا شما به انداز کافی مالیات داده اید، یا شاید باید باز هم بپردازید یا به شما مبلغی (برگردانده) پس داده خواهد شد. برای اینکه مطمئن باشید که شما فرم aangifte را خوب پر کرده اید، میتوانید از اداره مالیات کمک بگیرید. برای آن میتوانید با تلفن اداره مالیات تماس گرفته و قرار بگذارید: 0543-0800

درآمد و کار درزمان پروسه پناهندگی

[ Inkomen en werk tijdens de asielprocedure ]

در مرکز اقامت مهاجرین شما هر هفته از COA پول (معاش) برای زندگی، برای لباس و غذا دریافت خواهید کرد. اگر پروسه شما بیش از شش ماه طول کشید، میتوانید کار باحقوق یا کار شخصی مستقل انجام دهید. این کار را میتوانید حداکثر 24 هفته در سال انجام دهید. کارفرمایتان باید برای آن مجوز درخواست کند: یک (Tewerkstellingsvergunning (TWV.اگر شما درآمد(حقوق) دریافت کردید، (بخشی) از پول برای زندگی شما کسر میشود. در زمان پروسه پناهجوئی مسلماً اجازه کار داوطلبانه (بدون درآمد) را دارید.

در آمد و امان/امنیت اجتماعی

[ Inkomen en sociale zekerheid ]

اگر شما هنوز کار ندارید، یا درآمد کم دارید، میتوانید از بعضی امکانات استفاده کنید. برای درخواست این امکانات معمولاً احتیاج به شماره مالیاتی BSN و DigiD دارید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه DigiD به صفحه مسکن (Huisvesting) نگاه کنید.

  1. 1. معاش دولتی ماهانه Bijstand

[ 1. Bijstandsuitkering ]

اگر شما از مرکز اقامت مهاجرین به شهری برای زندگی رفتید و هنوز کار ندارید، آنوقت میتوانید معاش دولتی ماهانه از شهرداری شهرتان درخواست کنید. معمولاً سازمان کمک به پناهجویان VluchtelingenWerk قبل از اسباب کشی شما این درخواست را برایتان انجام داده است. این یک معاش ماهیانه میباشد که شما هر ماه از دولت هلند دریافت خواهید کرد. این درآمد پائینی میباشد که شما بتوانید از نظر مالی ماهیانه زندگیتان را بچرخانید. اگر شما اعتبار مالی (وام) از شهرداری برای خرید وسائل خانه دریافت کرده اید، آن مبلغ برای مدتی از معاش تان کسر خواهد شد. در کنار آن شهرداری از شما انتظار دارد در برابر این عملکرد شهرداری شما هم کاری برایشان انجام دهید، برای مثال کار داوطلبانه انجام دهید و/ یا نشان دهید که شما به کلاس زبان هلندی میروید.

  1. 2. یارانه کرایه خانه- و خدمات درمانی

اگر شما درآمد پائینی دارید، اکثراً حق دریافت یارانه را دارید. این به این معنی میباشد که دولت هلند در رابطه با مخارجتان برای کرایه خانه و بیمه درمانی به شما کمک خواهد کرد. مبلغ یارانه کرایه خانه و یارانه بیمه درمانی بستگی به وضعیت شخصی شما و درآمد تان دارد. قبل از اینکه شما از مرکز اقامت مهاجرین به یک خانه ای اسباب کشی کنید، COA یارانه کرایه خانه و یارانه بیمه درمانی را برایتان درخواست خواهد کرد. برای آن COA احتیاج به قرارداد امضاً شده خانه تان دارد. پس سعی کنید کپی قرارداد خانه را به مسئول تان در COA تحویل دهید.

اداره مالیات هر ماه یارانه را پیش پرداخت خواهد کرد. در شروع هر سال نگاه خواهند کرد که یارانه های دریافتی درست بودند یا نه. اگر شما برای مثال وسطهای سال کار با حقوق (بهتر) پیدا کردید، امکانش میباشد که شما باید یارانه را پس دهید. پس تغییرات در ارتباط با حقوقتان را همیشه و به موقع به اداره مالیات اطلاع دهید.

  1. 3. حق مزایا کودکان

حق مزایای کودکان، کمک مالی است که دولت هلند برای تربیت کودکان و نوجوانان تا سن 18 سال می پردازد. مقدار این مبلغ، بستگی به سن فرزند و آیا این فرزند  در خانه تان زندگی میکند دارد. حق مزایای کودکان هر سه ماه از طرف بانک بیمه اجتمائی (SVB) پرداخت میشود. اگر شما اجازه اقامت دریافت کردید، میتوانید درخواست حق مزایای کودکان را در انجام دهید. بعضی وقتها COA این کار را برایتان انجام می دهد. پول هفتگی که شما در مرکز اقامت مهاجرین برای خرجی فرزندانتان دریافت میکنید، سه ماه بعد از گرفتن اجازه اقامتتان متوقف خواهد شد.

اطلاعات بیشتر در زمینه درخواست حق مزایای کودکان به زبانهای مختلف

  1. 4. یارانه بودجه ای برای کودکان

یارانه بودجه ای برای کودکان (KGB)، یک کمک خرجی ماهیانه برای خانواده، اضافه تر از حق مزایا ی کودکان میباشد. این برای خانوادهای کم درآمد و یا  با درآمد متوسط میباشد، که از طرف اداره مالیات به شما داده میشود. اگر شما حق مزایای کودکان دریافت میکنید- و بعد از اسباب کشی به شهر جدید هم یارانه برای کرایه خانه و/ یا یارانه کمک های (خدمات) درمانی دریافت میکنید-  شما بعد از اسباب کشی، اتوماتیک یارانه بودجه ای برای کودکان دریافت خواهید کرد. شریک زندگی شما هنوز در خارج از کشور زندگی میکند؟ آنوقت میتواند بعد از آمدن شریک زندگی شما به هلند برایتان مشکلاتی بوجود بیاورد

5.یارانه کودکان برای مهد کودک

اگر شما کار میکنید یا به کلاس شهروندی میروید و بچه هایتان هنوز به دبیرستان نمی روند، آنوقت آنها میتوانند به مهد کودک بروند یا به محل مراقبت بیرون از مدرسه (BSO) بروند. شما میتوانید از دولت هلند یک کمک هزینه برای (بخشی) از این مخارج دریافت کتید. به این یارانه کودکان برای مهد کودک Kinderopvangtoeslag)) میگویند. دقت کنید: اگر شریک زندگی شما (هنوز) در هلند زندگی نمی کند، معمولاً حق دریافت یارانه کودکان برای مهد کودک را ندارید. در این زمینه از سازمان کمک به پناهجویان VluchtelingenWerk اطلاع کسب کنید و یا از اداره مالیات، برای جلوگیری از غافگیر شدن که یکدفعه مبلغ زیادی را باید بازپرداخت کنید (برگردانید)، بپرسید.

اطلاعات بیشتری در زمینه یارانه کودکان برای مهد کودک به زبان هلندی.

  1. 6. بانک غذا ومقررات/ قوانین

در خیلی از شهرها، سازمانها (موسسه هائی) وجود دارند که مواد خوراکی (اغذیه) به خانوادهای کم درآمد توضیع میکنند. به این بانک غذا (voedselbank) میگویند. سرپرستتان در سازمان کمک به مهاجرین VluchtelingenWerk میتواند ببیند که آیا شما واجد شرایط هستید و شما را برای معرفی کمک کند. در هر شهرداری میتواند مقررات و قوانین مختلفی برای مجردها و خانوداه ها با درآمد پائین وجود داشته باشد. مثلاً صندوق اضطراری برای خرجهای بالای (زیاد) غیر منتظره

شهروند شدن

اگر برای زندگی به هلند آمدید، خیل خوب است که زود زبان هلندی را یاد بگیرید و طریق زندگی اینجا را کشف کنید، مقررات نوشته شده و نوشته ناشده را بدانید. آنوقت میتوانید زودتر راهتان را پیدا کرده و زودتر احساس خوش آمد داشته باشید: شما هم بخشی از جامعه هلند خواهید شد. به این (ادغام شدن) شهروندی میگویند. شهروند شدن میتواند بعضی وقتها مشکل باشد، ولی بسیار جالب و همینطور  هیجان انگیز هم باشد: دنیای جدیدی برایتان باز خواهد شد.

بخش بزرگی از موفقیت شهروند شدن شما بستگی به ابتکار عمل خودتان دارد. به غیر از این دولت هلند به تازه واردان تعهداتی در رابطه به شهروند شدن تحمیل میکند: دوره شهروندشدن اجباری و امضاء تعهد(گواهی) مشارکت.

شهروندی (ادغام)اجباری

شهروندشدن اجباری برای همه شهروندان جدید این کشور ازسن 18 سال تا سن 67 ساله میباشد. وظیفه شهروند شدن از روزی که اجازه اقامت گرفتید شروع خواهد شد. فقط وقتی که شما تعهد مشارکت را امضاً کردید و امتحان شهروند شدن یا امتحان دولتی NT2 را قبول شدید، وظیفه تان را به نحو مطلوب انجام داده اید. این امتحان از بخشهای مختلف از جمله زبان هلندی، آشنائی با جامعه هلند(KNM) و موقعیت یابی در بازار کار هلند (ONA)  خواهد بود.

پیدا کردن دوره های (کورس) شهروندی

شما خودتان مسئول پیدا کردن مدرسه یا دوره آموزشی (کورس) برای دوره شهروندیان میباشید. در سایت www.ikwilinburgeren.nl از Blik op Werk میتوانید مدرسهای اطراف خانه تان را پیدا کنید. Blik op Werk یک علامت کیفیت است که از آن طریق کیفیت مدرسه/ موسسه آموزشی مشخص میشود. هر موسسه آموزشی را میتوانید جداگانه ببینید که شرکت کنندگان تا چه اندازه از آن موسسه راضی بودند و چند شرکت کننده امتحان را قبول شدند و مبلغ یک ساعت درس چقدر میباشد. اگر شما موسسه آموزشی در Blik op Werk با علامت کیفیت انتخاب کردید، میتوانید وام از DUO دریافت کنید. با این وام میتوانید آموزش شهروندی و هزینه امتحانات را بپردازید.کلوپ (باشگاه) ورزشی بچه تان را می پردازد.

مدت زمان آموزش شهروندی

برای قبول شدن تمام امتحانات، سه سال وقت دارید، یا پنج سال اگر شما اول باید سواد آموزی (یادگیری الفبا)یاد بگیرید( یادگیری، خواندن و نوشتن با حروف هلندی). به این مدت زمان آموزش شهروندی میگویند. اگر شما به موقع همه امتحانات را قبول شدید و شما اجازه اقامت دارید، آنوقت احتیاج نیست که مبلغ این وام را بازپرداخت کنید. قبول شدن این امتحان شهروند سازی هم برای درخواست اجازه اقامت دائم و گرفتن پاسپورت هلندی مهم میباشد. اگر شما امتحانتان را در مدت زمان تعیین شده قبول نشوید- و دلیل خوبی برای اینکه چرا قبول نشدید داشته باشید- میتوانید جریمه ای تا حداکثر 1250 یورو شوید.

گواهی (تعهد) مشارکت

ارزشها و استاندارها برای هر کشوری فرق دارد. به عنوان تازه وارد در هلند با ارزشها و استاندارتها هلند روبرو خواهید شد، که شاید طور دیگری برایتان باشد و شما به آن عادت نداشتید. در قانون اساسی و مقررات هلند بعضی ازاین ارزشها و استاندارتها ذکر و ثبت شده میباشد، از جمله:

آزادی ایمان و بیان

همه با هم برابرند، چه شما مرد، زن،  heteroدگرجنسگرا (ارتباط مرد با زن)، Gay (همجنسگرا- مرد با مرد)، Lesbisch (همجسگرا- لسبین- زن با زن) یا transgender (ترانسجندر-تغییر جنسیت داده) باشید.

شما اجازه تبعیض (نژادی) دیگران و دیگران اجازه تبعیض شما را ندارند.

خودتان تعیین میکنید که با چه شخصی ازدواج کنید.

بیشتر بخوانید:

به کانال تلگرام ایرانیان هلند بپیوندید

 

اخبار مربوط

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.