خانه اقامت و تحصیل اطلاعات لازم برای زندگی در هلند

اطلاعات لازم برای زندگی در هلند

از Arash
15 دقیقه بخوانید

مجله خبری تبلیغاتی ایرانیان هلند: در این مطلب اطلاعات لازم و دانستنی های مفید برای زندگی و اقامت در هلند را گردآورده ایم که امیدواریم برایتان مفید باشد. برای دریافت اطلاعات روزانه در مورد هلند به کانال تلگرام ایرانیان هلند مراجعه فرمایید

به کانال تلگرام ایرانیان هلند بپیوندید

افتتاح حساب بانکی در هلند:

پس از دریافت کارت اقامت و ثبت نام در شهرداری می توانید مدارک فوق را به شعبه بانک مورد نظرتان برده وبه راحتی حساب بانکی باز کنید. پس از گشایش حساب به فاصله چند روز بعد کارت بانکی و رمز اینترنتی دریافت خواهید کرد. با داشتن رمز اینترنتی قادر هستید اپلیکیشن مخصوص حساب بانکی تان را روی گویش تلفن همراه نصب کنید و بسادگی تراکنش های مربوطه را دنبال کنید. می توانید زبان اپلیکیشن بانک را روی انگلیسی تنظیم کنید.

کارت اعتباری

پس از گشایش حساب بانکی در بانک موردنظرتان و می توانید تقاضای کارت اعتباری ویزا یا مستر کارت کنید. البته   ممکن است برای بررسی نحوه عملکرد مالی شما بانک سه تا شش ماه زمان تعیین کند.

تفریحات خانوادگی در هلند

هلندی ها برای آسایش کودکان برنامه ریزی های بسیاری انجام داده اند. در سراسر هلند موزه های آموزشی و محل های بازی ویژه کودکان فراهم شده. یک بررسی آماری نشان می دهد بیشتر ایرانیان ساکن هلند روزهای تعطیل را در کنار دوستان، پیک نیک در پارک های متعدد و زیبای هلند، سفر یک روزه برای بازدید و خرید از کشور های آلمان و بلژیک، بازدید از مراکز شهر های دیگر و یا رفتن به فروشگاه هایی مثل ایکا می گذرانند.

گواهینامه رانندگی در هلند

گواهینامه ایرانی در هلند اعتبار ندارد. با دریافت گواهنامه هلند به راحتی می توانید در همه اروپا و دها کشور غیر اروپایی رانندگی کنید. برای دریافت گواهینامه باید آزمون تئوری و عملی را از سر بگذرانید. آزمون تئوری را علاوه بر زبان انگلیسی می توان با کمک مترجم فارسی هم گذراند. برای آزمون عملی باید الزاما به کلاس رانندگی بروید. در شهرهای مختلف هلند آموزش دهندگان ایرانی هم هستند که با کمک آنها به راحتی می توانید گواهینامه دریافت کنید.

از کجا شروع کنم:

اگر علاقمند به دریافت اقامت هلند از طریق استارت آپ هستید،

1- فرم زیر را پر کنید تا وکلای شرکت ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

2- طرح و مدارک خود را برایمان ارسال کنید

مراحل کار:

1-

2-

آموزش عالی در هلند

پس از کسب اقامت هلند شما، همسر و فرزندانتان می توانید در دانشگاه ها یا یکی از مراکز آموزش عالی هلند ثبت نام کنید. با داشتن اقامت هلند هزینه تحصیل به نحو چشمگیری کاهش می یابد و می توانید از وام آموزشی دولتی استفاده کنید. مطابق قانون جدید در هلند، همه کسانی که اقامت این کشور را دارند تا سن 55 سالگی می توانند از وام برای تحصیل در دانشگاه برخوردار شوند. این وام همه شهریه دانشگاه را پوشش می دهد و بازپرداخت بلند مدت دارد.

آیا م توانم مدارک دانشگاهی ایران را در هلند معادل سازی کنم؟

بله این کار را در هلند خود دانشگاه هم برای شما انجام می دهد. مثلا اگر شما و یا همسر و فرزندانتان لیسانس ایران را دارید می توانید در یکی از دانشگاه های هلند در رشته مورد علاقه تان ادامه تحصیل دهید. هفتاد درصد رشته های فوق لیسانس دانشگاه ها در هلندبه زبان انگلیسی است. مشاورین ما در این زمینه به شما یاری خواهند رساند.

بیمه پزشکی

در هلند بیمه پزشکی اجباری است و شما باید همه اعضای خانواده را بیمه کنید. البته فرزندانتان تا 18 سالگی از پرداخت حق بیمه مغاف هستند. افراد بزرگسال مبلغی در حدود 110 یورو در ماه به عنوان حق بیمه پرداخت می کنند. در مقابل شما تحت پوشش یک پزشک خانوادگی قرار می گیرید که ویزیت آن رایگان است. پزشک خانواده در صورت نیاز شما را به نزد پزشک متخصص می فرستد.

شما می توانید یک پکیج بیمه دندانپزشکی هم خریداری کنید. البته اجباری نیست.

بیمه خودرو

بسته به نوع و مدل خودرو حق بیمه پرداخت می کنید. می توانید بیمه شخص ثالث و یا بدنه داشته باشید. همچنین می توانید خدمات یکساله خودرو را هم از شرکت های مختلف خریداری کنید. خدمات این شرکت ها در صورت خرابی خودرو شما، در همه کشور های اروپایی است.

حمل و نقل در هلند

1- دوچرخه:

مهمترین وسیله حمل و نقل در هلند دوچرخه است. شما می توانید دوچرخه دست دوم تهیه کنید و در شهر محل اقامتتان براحتی تردد کنید. این کار هم ورزش است و هم تفریح. مخصوصا که زیر ساخت های مناسب برای دوچرخه درعالی ترین سطح وجود دارد

2- قطار

قطار اصلی ترین وسیله حمل و نقل بین شهری در هلند است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. بهترین گزینه برای استفاده از  قطار تهیه کارت های آبونمان یکساله است که حدود 60 ورو در سال هزینه دارد و در مقابل شما از 40 درصد تخفیف استفاده از قطار برخوردار می شوید. با همین کارت می توانید با بهای بسیار ارزانتر ازخرید بلیط با پول نقد، از اتوبوس، مترو و ترام های برقی استفاده کنید. برای پرداخت بهای بلیط کارت را با استفاده از دستگاه های موجود در ایستگاه های قطار و غیره شارژ کرده و استفاده می کنید.

3- ماشین شخصی

شبکه راه ها و بزرگراه ها امکان استفاده از خودرو را فراهم کرده است. با داشتن یک دستگاه جی پی اس ( در حدود 100 یورو قیمت دارد) دیگر نگران گم شدن نخواهید بود.

4- اتوبوس، مترو و ترام

این ها معمولا سفر های درون شهری را پوشش داده و یا ایستگاه های قطار را به شهرهای کوچکتر وصل می کنند. همانطور که گفته شد با کارت قطار به راحتی می توانید از این وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنید.

5- برنامه ریزی سفر: در هلند چندین وبسایت و اپلیکیشن موبایل قابل اطمینان وجود دارد که با کمک آنها برنامه ریزی سفرتان را به راحتی انجام می دهید. این سایت و اپ ها زمان دقیق حرکت قطار و اتوبوس و… را به شما نشان می دهند. کار با آنها بسیار ساده است.

زبان هلندی:

آیا لازم است زبان هلندی بیاموزم؟

آمار ها نشان می دهد 98 درصد مردم هلند به انگلیسی صحبت می کنند.بچه ها در هلند از دبستان زبان انگلیسی را فرا می گیرند. شما با دانش زبان انگلیسی می توانید به راحتی در این کشور زندگی کنید. اما برای کسب اقامت شهروندی ( پاسپورت) هلند باید آزمون زبان هلندی در حد مقدماتی را بگذرانید. شما پس از حدود 5 سال پس از اقامت در هلند در این آزمون شرکت می کنید و تا آن زمان کم و بیش زبان هلندی را فراگرفته اید. علاوه بر آن ما در یافتن معلم ایرانی زبان هلندی هم شما را یاری خواهیم کرد. تجربه نشان داده بازرگانان و صنعتگران ایرانی مقیم هلند پس از مدت کوتاهی اقامت در این کشور خودبخود به زبان هلندی علاقمند شده و از طریق تلوزیون و ارتباط با همکاران هلندی این زبان را فراگرفته اند.

خوراک در هلند

در این کشور زیبا برای هر نوع سلیقه و دیدگاه مذهبی مواد خوراکی وجود دارد. نزدیک به 10 سوپرمارکت بزرگ و زنجیره ای، دهها سوپر کوچک و اغذیه فرشی در هلند وجود دارد. فروش گوشت حلال در هلند بسیار رواج دارد و رستوران های بسیاری هم خوراکی های حلال عرضه می کنند. محصولات خوراکی ایرانی از جمله انواع رب، کشک، سبزی های مختلف و… در هلند به راحتی یافت می شوند.

آیا با توجه به آزادی های موجود در هلند فرزندان من در معرض آموزش های نا درست قرار نمی گیرند؟

پاسخ به این سئوال نه است. مدارس و موسسات آموزشی آموزش های لازم را به بچه ها می دهند. فروش هر نوع دخانیات ونوشابه های الکلی به نوجوانان تا 18 سال ممنوع است و تحت مراقبت شدید قرار دارد. بچه ها در یکی از عالی ترین سیستم های آموزشی جهان فرا می گیرند که شهروندان بهتری باشند.

آیا ایران در هلند سفارت خانه دارد؟

سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهه ( به هلندی دنهاخ) قرار دارد. بخش کنسولی سفارت همه گونه خدمات شناسنامه، گذرنامه، نظام وظیفه،  وکالت، گواهی تولد و سجلی و غیره را ارائه می کند. بخش بازرگانی سفارت هم از بازرگانان ایرانی برای کار بهتر و دقیقتر حمایت می کند.

 اجاره محل سکونت

شما پس از ورود به هلند و ثبت نام در شهرداری می توانید یک خانه و یا آپارتمان برای اقامت خود و خانواده تان تهیه کنید.یافتن خانه در هلند دشوار نیست. این کار را شما با کمک متخصصین شرکت ما انجام خواهید داد. هینه اجاره خانه ماهانه حدود … است.

هزینه انرژی در هلند

برای انرژی برق و گرمایی با شرکت های متعددی که در این زمینه فعال هستند قرارداد می بندید. آنها ماهانه مبلغ انرژی را که بین 70 تا 150 یورو متغیر است از حساب شما برداشت می کنند. در نهایت در پایان سال میزان مصرف انرژی بررسی شده و بستانکار و طلب کار مشخص می شوند.

هزینه خرید خودرو

خود روی دست دوم را می توانید از حدود 2000 یورو به بالا از طریق سایت های معتبر اینترنتی و یا شرکتهای فروش خودرو تهیه کنید. فراموش نکنید که بیمه اجباری است. همچنین دارندگان خودرو باید مالیات پرداخت کنند که مبلغ زیادی نیست.

سفر

با داشتن کارت اقامت هلند می توانید به راحتی و بدون ویزا به همه کشور های اروپایی عضو اتحادیه اروپا سفر کنید. چه با هواپیما، اتوبوس، قطار و چه با ماشین شخصی خودتان.

کدام شهر هلند برای زندگی بهتر است؟

همه شهر های هلند استاندارد یکسانی برای زندگی دارند. برخی مناطق حومه شهر ها را به دلیل برخورداری از محیط آرام آن ترجیح می دهند و برخی شهر های بزرگ را می پسندند.

صادرات و واردات به هلند

هرگونه فعالیت در زمینه صادرات و واردات به هلند تشویق می شود. روتردام بزرگترین بندر اروپا است و دروازه اقتصادی اروپا نامیده می شود. از طریق ترانزیتاین بندر می توانید کالای مورد نیازتان را به همه اروپا صادر کنید. می توانید برای امور گمرکی از خدمات شرکتهای فعال گمرکی استفاده کنید تا کالاهایتان را وارد هلند نمایید.

آیا هلندی ها نژاد پرستند؟

   هلندی ها بردباری را اصلی ترین شاخص فرهنگی خویش می دانند. هزاران تاجر و دانشجوی خارج در هلند بکار و تحصیل مشغولند و از دیرباز این کشور به تجارت با همه ی دنیا شناخته شده است. این کشور همچنین پذیرای پناهجویا از کشور های مختلف است. مانند همه ی کشور ها ومردمجهان، در هلند هم آدمای خوب و کمتر خوب یافت می شوند اما علاقه ی خارجی ها به این کشور نشان از اعتقاد عمیق هلندی ها به تنوع فرهنگی و فراهم کردن زمینه رشد برای همگان است. هلندی ها دوستانه رفتار می کنند و از کمککردن ابایی ندارند.

باید ها و نباید ها در هلند:

اگر به دیدار یک هلندی در منزلش می روید حتما هدیه کوچکی ببرید

در روز تولدتان به محل کارتان کیک ببرید.

بدون دعوت و سرزده به دیدار کسی نروید

اگر قرار ملاقات دارید حتما 5 دقیقه قبل در محل باشید.

هیچ چیز بدتر از دیر رسیدن به محل قرار نیست.

تعارف نکنید. رک و مستقیم بخواهید وبگویید.

ممکن است مهمان شما به شما بگوید که غذا های خاصی ( مثل گوشت) نمی خورد. این کار در هلند کاملا عادی است.

اصول رانندگی درست را رعایت کنید.

با همسایه ها مهربان باشید.

هلندی ها همیشه گفتگو را با یک سلام کوتاه آغاز می کنند

پس از اینکه پاسخ سئوالتان را از یک هلندی گرفتید حتما تشکر کنید.

در محیط کار اگر خواستد چای یا قهوه بنوشید از همکارانتان هم بپرسید و برایشان بیاورید.

هر گونه توهین به دیگران به دلیل نژاد ، مذهب و عقیده  مطلقا ممنوع است و پلیس از شهروندان محافظت می کند.

 تحصیل در هلند:

مدرسه برای کودکان از 4 سالگی اجباری است. پس از دبستان، با توجه به نتایج یک آزمون جامع و نظر معلم ها، دانش آموز به یک دبیرستان مناسب می روند. در هلند در مجموع سه نوع دبیرستان وجود دارد. پس از پایان تحصیل در دبیرستان ها ( 6-8 سال) دانش آموز به یکی از مراکز آموزش عالی ( مدرسه عالی فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی و کاربردی و یا دانشگاه تحقیقاتی) می رود. با توجه به اینکه هلند مثل کشور ما مدرک محور نیست، علاقه، تجربه، ویژگی های فردی و سطح علمی هر فرد آینده کاری اورا تامین می کنند.

در فرهنگ هلندی ها کاملا جا افتاده که بچه ها از 14 سالگی کار کنند. این کار آنها را مستقل و با تجربه بار می آورد. ضمنا باعث می شود درامد خودشان را داشته باشند و پولشان را مدیریت کنند. در سنین نوجوانی بچه ها در سوپر مارکت، رستوران، فست فود های زنجیره ای و … کار می کنند.

 بیشتر بخوانید

مژده مژده
اپلیکیشن موبایل نیازمندی های ایرانیان هلند – هلند بازار منتشر شد
همه کسب و کار ها، سرویس ها و خدمات مورد نیازتان در هلند را در یک اپ موبایل جمع کرده ایم
دانلود و استفاده از این اپ رایگان است
گوشی های اندروید (گوگل پلی) https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.hollandbazar.app
گوشی های آی او اس (اپ استور) https://apps.apple.com/us/app/id1517479016

اخبار مربوط

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.