خانه خبرهای هلند چرا خانه سالمندان را تابو فرض میکنیم.

چرا خانه سالمندان را تابو فرض میکنیم.

از Arash
4 دقیقه بخوانید

مجله خبری تبلیغاتی ایرانیان هلند:  این مطلب توسط یکی از خوانندگان محترم سایت برای ما ارسال شده است. شما هم می توانید مطالبتان در خصوص زندگی در هلند و تجربیات شخصی خودتان را برای ما ارسال کنید تا بنام خودتان منتشر شود

این هفته دیداری داشتم از یک خانه سالمندان در شهر بردای هلند . این مرکز لاله نام دارد. ویژگی اصلی آن این است که مولتی کالچرال – متنوع از نظر فرهنگی است. خانه سالمندان فوق پذیرای مهمانانی است که اصالتا ترک هستند. یعنی نسل اول ترک هایی که به عنوان کارگر به هلند آمدند حالا به عنوان سالمند در این مرکز پذیرایی می شوند. پرسنل اداره کننده هم اکثرا نسل دوم و سوم ترکیه ای هایی هستند که در هلند تحصیل کرده اند.

‎مدیریت خانه سالمندان لاله معتقد است که محیطی مناسب از نظر بهداشتی و فرهنگی برای افراد سالمند تحت پوشش فراهم کرده. میهمانان این مرکز دسترسی ۲۴ ساعته به خدمات پرستاری به زبان خودشان دارند. علاوه بر این معاینه توسط پزشک، فیزیوتراپ و روانشناس ترک انجام می شود که علاوه بر دانشعلمی کافی، با فرهنگ سالمند هم آشنا است.

‎ مهمان ها اتاق ویژه خودشان را دارند و می توانند. برنامه های تلویزیونی را به زبان خودشان تماشا کنند. جای تعجب ندارد که غذاها هم عمدتا غذاهای کشور ترکیه هستند و تحت نظر متخصص تغذیه تهیه می شوند.

‎این مرکز از بودجه دولتی (شهرداری بردا) و کمک های مردمی استفاده می کند. رییس این مرکز گفت که به دلیل محدودیت جا یک لیست انتظار وجود دارد و متقاضی ها ناچارند در نوبت باقی مانند.

‎تبلیغ منفی علیه خانه های سالمندان گویا به عادتی برای ما ایجاد شده. گردانندگان کانال ها از این موضوع و تحریک احساسات مردم برای بیشتر شدن بازدیدشان استفاده می کنند، لذا باید. در این زمینه فرهنگ سازی انجام شود تا این دیدگاه تیره و منفی به کنار برود.

‎من معتقدم فرزندانم وظیفه ندارند وقتی پیر شدم از من نگهداری کنند. آنها الزاماپرستار هم نخواهند بود و تخصص نگهداری از سالمند را ندارند.

‎به سهم خودم مایلم که اگر زنده بودم و نتوانستم مستقل باشم، در خانه سالمندان با عزت و راحتی زندگی کنم و فرزندانم هم راحت باشند
‎نویسنده : م تهرانچی
‎مسئولیت این نوشتار با نویسنده است.

بیشتر بخوانید

به کانال تلگرام ایرانیان هلند بپیوندید

ده توصیه به عزیزانی که ساکن کمپ ها هستند

معرفی سایت مارکت پلاتس

تاریخ هلند: اشغال و آزادی در جنگ دوم جهانی

اخبار مربوط

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.