خانه زندگی در هلند بیمه سلامت در هلند

بیمه سلامت در هلند

از Arash
4 دقیقه بخوانید

مجله خبری تبلیغاتی ایرانیان هلند : در این مطلب اطلاعات کامل در خصوص نظام سلامت در هلند ارائه شده است

? نظام بیمه درمانی هلند یکی از موفق ترین نظام های بیمه سلامت در دنیا می باشد

? در نظام درمانی هلند بیمه سلامت برای همه افراد اجباری است. جهت بیمه شدن می توان با یکی از شرکتهای متعدد بیمه سلامت قرار داد بست. طبق این قرارداد شما باید مبلغی را بصورت ماهانه بعنوان هزینه بیمه پرداخت نمایید  (حدود ١١٠ يورو).

 در موقع بروز مشکل شما باید اول به دکتر خانواده که یک دکتر عمومی هست مراجعه نمایید که هزینه آن بطور کامل توسط بیمه پوشش داده می شود. در صورت لزوم دکتر خانواده شما را به دکتر متخصص ارجاع می دهد.

? این هزینه ها تا یک سقف مشخص در سال که “ریسک شخصي” (eigenrisico) نامیده می شود باید توسط فرد پرداخت شود. میزان این سقف مبلغ 385 یورو می باشد. هزینه های بالاتر از این سقف بطور کامل توسط بیمه پرداخت می شود.

? البته در مورد کودکان و افراد زیر 18 سال تمام هزینه های بیمه و هزینه های درمانی رایگان است. لذا این افراد به صورت رایگان بیمه می شوند و تمام هزینه های درمانی آنها هم توسط بیمه پرداخت می شود.

?در کنار بیمه پایه می توان از بیمه های مکمل هم استفاده کرد. مثلا می توان با پرداخت مبلغی در حدود 15-20 یورو بیمه مکمل دندانپزشکی هم داشت که در انصورت تا یک سقف مشخص هزینه های دندانپزشکی را پوشش می دهد.

? افراد و خانواده های کم درآمد در هلند از برخی کمک هزینه ها برخوردار می شوند که یکی از آنها کمک هزینه بیمه درمانی است بدین صورت که بخشی از هزینه پرداختی ماهانه جهت بیمه به آنها بازپرداخت می شود. این کمک هزینه با توجه به وضعیت درآمدی خانوار تا سقف 70 درصد هم می رسد.

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی تبلیغات شرکت های بیمه در هلند هم افزایش یافته. بیمه خدمات درمانی در هلند اجباری است و شما قادر هستید تا قبل از پایان سال یک قرارداد جدید با شرکت بیمه خودتان ببندید یا با شرکت دیگری قرار داد امضا کنید

دو هزینه اصلی برای بیمه درمانی شما وجود دارد:

حق بیمه ماهانه (حق بیمه)، هزینه ثابت است که هر ماه از حساب بانکی شما کسر می شود.  (بطور متوسط حدود ۱۱۰ یورو حق بیمه پایه – بستگی به شرکت بیمه دارد)

مقدار  ریسک شخصی یا   (eigen risico) که مبلغی  است که شما باید از جیب خود برای برخی از درمان ها و داروها پرداخت کنید. این مبلغ امسال ۳۸۵ یورو تعیین شده است.

شما میتوانید بسته های بیمه دیگری ( شامل دندانپزشکی و …) انتخاب کنید که طبیعتا گران تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید

کانال تلگرام ایرانیان هلند

خدمات درمانی در هلند

چگونگی هشدار عمومی در هلند

اخبار مربوط

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.