خانه توریسم خانه های مکعبی روتردام

خانه های مکعبی روتردام

از Arash
3 دقیقه بخوانید

مجله خبری تبلیغاتی ایرانیان هلند: خانه های مکعبی روتردام  توسط معمار معروف پیت بلوم طراحی شده اند.

این خانه های جالب در سال ۱۹۸۴ ساخته شده اند.
ویژگی این ساختمان ها این است :

۳۸ مکعب که با زاویه ای ۴۵ درجه ساخته شده اند .هر کدام از این مکعب ها یا در واقع خانه ها ، متراژی در حدود ۱۰۰ متر دارند.اما به دلیل نوع طراحی و معماری ، یک چهارم کل فضای هر خانه بلا استفاده است.

اما مفهوم ساخت این خانه ها با این شکل چیست :
این خانه ها بر اساس مفهوم زندگی به عنوان یک سقف شهری ساخته شده اند. این طراحی نشان دهنده یک دهکده در داخل یک شهر، که هر یک از این خانه ها نشان دهنده یک درخت، و تمام خانه ها با هم، یک جنگل را به تماشا می گذارند.

خانه ها با زاویه پنجاه و چهار درجه ساخته شده و تعداد آن به سی و هشت مکعب می رسد. هر آپارتمان حدود صد متر مربع میباشد و یک چهارم فضای خانه بدلیل نوع معماری مکعبی بلا استفاده میباشد. این خانه ها بر اساس مفهوم زندگی به عنوان یک سقف شهری ساخته شده اند.این طراحی نشان دهنده یک دهکده در داخل یک شهر، که هر یک از این خانه ها نشان دهنده یک درخت، و تمام خانه ها با هم، یک جنگل را به تماشا میگذارند.

سه نسخه آزمایش از این خانه های مکعبی برای اولین بار در سال 1974 بنا شد و سپس در سال 1977، ما بقی آن تا سال 1984 احداث گردید. در طرح اولیه قرار بود پنجاه و پنج عدد از این خانه ها ساخته شود اما تعداد آنها به سی و هشت عدد کم شد. این خانه به یکی از جذابیت های شهر روتردام تبدیل شده است و بازدید کنندگان بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.

بیشتر بخوانید:

کانال تلگرام ایرانیان هلند

شهر توریستی بارله ناسائو – مرز هلند و بلژیک

ردلایت دیستریکت در آمستردام

پنج وبسایت بسیار معتبر رزرو تعطیلات و خرید بلیط در هلند

اخبار مربوط

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.