خانه توریسم مادورادام: شهر مینیاتوری هلند

مادورادام: شهر مینیاتوری هلند

از Arash
2 دقیقه بخوانید

مجله خبری تبلیغاتی ایرانیان هلند: مادورادم  یکی از جاذبه های توریستی هلند در شهر دنهاخ (لاهه) است. این مکان دیدنی جاذبه های اصلی توریستی و فرهنگی  هلند را در ابعاد کوچک و مینیاتوری قابل بازدید ساخته است.

. این شهر در مقیاس 1/25 ساخته شده و کوچکترین جزئیات در آن استفاده شده، حدود 1148 ماکت در این شهر مینیاتوری متشکل از مشهورترین ساختمان های مدرن و تاریخی هلند وجود دارد. این شهر دارای سیستم حمل و نقل مینیاتوری (اتوبوس، قطار، تراموا و کشتی) نیز هست که واقعا حرکت می کنند. حدود 4 هزار متر خطوط راه آهن و تراموا که 14 قطار روی آن ها حرکت می کنند. حتی یک فرودگاه با 32 هواپیما از کشورهای مختلف نیز در این شهر قرار دارند. مادورودام همچنین دارای یک شبکه بزرگ کانال با 27 پل و 58 کشتی است. هیچ شهری بدون انسان کامل نیست. بنابراین مادورودام حدود 16 هزار نفر ساکن مینیاتوری به شکل عابرپیاده، ساکنان ساختمان و … دارد. 5 هزار درخت و بیش از 50 هزار چراغ کوچک نیز این شهر را زینت می دهند.

این شهر منیاتوری نامش را از یک دانشجوی رشته حقوق با نام George Madura گرفته است که عضو نیروهای مقاومتی هلند در برابر نازی ها بود و در سال 1945 در یکی از اردوگاههای کار اجباری جان خود را بر اثر بیماری از دست داد. در سال 1946 یعنی یک سال پس از مرگش به وی بالاترین و قدیمی ترین مدال شجاعت پادشاهی هلند یعنی مدال شوالیه چهارم اعطا شد و والدینش برای یادبود پسرشان هزینه احداث این شهر مینیاتوری را اهدا کردند.

مکان و ساعات بازدید

فصل گردشگری جدید مادورودام مقارن با آغاز فصل گل در هلند است، اما پارک در کل طول سال به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود. این پارک مینیاتوری زیبا در لاهه، بین مرکز شهر و «اسخیفنینگن» (Scheveningen) و در کنار جاده خروجی A12 و A44 قرار دارد. پارک مینیاتوری ۴۵۰ پارکینگ داشته و همچنین تراموا و اتوبوس شهری نیز جلو در ورودی آن توقف دارد. اگر مایل به اقامت در این نزدیکی هستید هتل‌های متعددی برای این منظور پیدا خواهید کرد. برخی از نقاط برجسته‌ای که می‌توانید در اینجا بازدید کنید، موزه ملی، بینِنهوف (محل کنونی استقرار دولت)، فرودگاه بین‌المللی اصلی هلند در آمستردام، بندر روتردام (سومین بندر بزرگ جهان)، زمین‌های لاله، آسیاب‌های بادی و خانه‌های سنتی هلند هستند.

بیشتربخوانید

کانال تلگرام ایرانیان هلند

 

اخبار مربوط

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.