خانه زندگی در هلند قانون سی درصد برای نیروی کار ماهر در هلند چیست؟

قانون سی درصد برای نیروی کار ماهر در هلند چیست؟

از Arash
5 دقیقه بخوانید

مجله خبری توریستی ایرانیان هلند: قانونی که در اصطلاح به نام قانون سی درصد شناخته شده یک مزیت مالیاتی برای مهاجران بسیار ماهر در هلند  است که برای کار در یک  شغل خاص به هلند مهاجرت می‌کنند. هنگامیکه شرایط لازم برآورده شود، کارفرما می‌تواند سی درصد ۳۰درصد از حقوق ناخالص را معاف از مالیات به کارمند پرداخت کند

افرادی که از خارج از هلند استخدام شده‌اند ممکن است واجد شرایط دریافت ۳۰ ٪مالیات باشند. هدف دولت هلند از این قانون جذب متخصصان و نیروی کار ماهر به هلند است.

بیشتر بخوانید:

تهیه وسایل زندگی در هلند

دانستنی های ضروری برای ادامه تحصیل در هلند

وب سایت های کاریابی در هلند

برای واجد شرایط بودن این قانون شرایط زیر باید رعایت شود:

  • متقاضی باید به عنوان یک کارمند کار کند

برای واجد شرایط بودن برای قانون  ۳۰ درصد شما باید در وضعیت شغلی استخدامی (کارمند) باشید. کسانی که به شکل خود اشتغالی (فریلانس)، کار می‌کنند، این امکان وجود ندارد که درخواست ۳۰ ٪ را داشته باشند با این حال، اگر یک شرکت قانونی با مسوولیت محدود یا B.V. هلندی را راه‌اندازی کنید و به یک کارمند آن شرکت تبدیل شوید، به عنوان یک موقعیت شغلی در نظر گرفته می‌شود و در نتیجه واجد شرایط ۳۰ ٪ است.

  • کارفرما و کارمند باید در نوشتن این که این حکم ۳۰ ٪ قابل‌اجرا باشد ، موافقت کنند.

درخواست برای این ۳۰قانون ٪ باید مورد توافق کارفرما و کارمند باشد . اجرای  این قانون ممکن است تبعاتی برای مزایای بیکاری و یا مزایای معلولیت شما داشته باشد چون این مزایا مبتنی بر حقوق مشمول مالیات شما هستند . بنابراین، مقامات مالیاتی نیازمند این هستند که هم کارفرما و هم کارمندان از این پیامدها مطلع باشند.

  • کارمند باید از خارج هلند استخدام شده باشد 

. شما باید ثابت کنید که قبل از شروع استخدام فعلی خود در هلند در خارج از هلند اقامت داشتید. علاوه بر این، کارمندان نباید بیش از هشت ماه قبل از شروع استخدام در هلند در ۱۵۰ کیلومتری مرز هلند زندگی کنند.

  • کارمند باید دارای تجربه و یا تخصص خاصی باشد که به ندرت در هلند در دسترس است

کارمند باید مهارت‌های خاصی داشته باشد که در بازار کار هلندی کمیاب هستند. این مهارت‌ها توسط جنبه‌های مختلفی از قبیل حقوق، سن، سابقه اشتغال، تحصیلات و سطح اشتغال تعیین می‌شوند. هیچ یک از این موارد قطعی نیستند ، اما ترکیبی از همه جنبه‌ها ، مهارت‌های خاص شما را تعیین می‌کند.

  • حقوق سالانه ناخالص باید از حداقل حقوق اعلام شده توسط دولت هلند بیشتر باشد

در سال ۲۰۱۸، حقوق سالانه مشمول مالیات برای یک کارمند نمی‌تواند کم‌تر از۳۷،۲۹۶ باشد.

علاوه بر این ، برای محققان علمی، کارمندانی که در آموزش علمی کار می‌کنند یا دانشجویان پی اچ دی در حال آموزش ، هیچ حداقل حقوقی مورد نیاز نیست. لطفا توجه داشته باشید که محدودیت‌هایی در رابطه با شرکت‌ها یا نهادهایی وجود دارد که این گروه از کارمندان می‌توانند کار کنند.

مزیت دریافت گواهینامه:
اگر شامل دریافت این نوع معافیت مالیاتی باشید میتوانید گواهینامه خود را نیز از ایرانی به هلندی تبدیل کنید. به این ترتیب حدود هزار یورو ( اخذ گواهینامه) در پول و ساعت ها در وقت صرفه جویی می کنید.

از اول ژانویه ۲۰۱۹ مدت زمان برخورداری از این قانون از هشت سال به پنج سال کاهش خواهد یافت

برای برخورداری از مزیت های این قانون بهتر است نخست با کارفرما صحبت کنید. همچنین میتوانید به اداره مالیات هلند مراجعه نمایید:

لینک به سایت اداره مالیات هلند در مورد این قانون (به انگلیسی)

لینک به سایت اداره مهاجرت هلند در مورد نیروی کار ماهر 

اخبار مربوط

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.