خانه زندگی در هلند راهنمای تخصصی بچه دار شدن در هلند

راهنمای تخصصی بچه دار شدن در هلند

از Arash
8 دقیقه بخوانید

 مجله خبری تبلیغاتی ایرانیان هلند:  راهنمای تخصصی بچه دار شدن در هلند برای خانواده ها

اگر درحال بچه دار شدن در هلند هستید این مقاله راهنما ای برای مراقبت در دوران بارداری، زایمان، پس از زایمان و نقش پدری در هلند

هنگامی که صحبت از بارداری و زایمان به میان می آید، فلسفه هلندی این است که فرایند باید به طور طبیعی و نه مانند یک وضعیت پزشکی بگذرد. بنابراین، نگرش کلی در هلند این است که راهنمایی تخصصی به جای دکتر یا متخصص زنان، که هر دو تنها نقش کوچکی را در فرایند بارداری بازی می کنند، باید از طرف ماما صورت بگیرد.

ماما توسط والدین و یا یکی از آنها گزینش می شود. اکثر تولدها در بیمارستان انجام می شوند، اما خانه های مخصوص تولد (kraamzorghote) و همچنین درمانگاه های سرپایی (poliklinisch) در برخی از شهرها یا شهرستانها وجود دارد. همچنین در هلند، متوسط بالای تولد در خانه حدود یک نوزاد از سه نوزاد است و با انگلستان که تنها دو درصد تولدها در خانه انجام می شود و همچنین در کشور همسایه، بلژیک و یا ایالات متحده با یک درصد، به طور چشمگیری متفاوت است. در هلند دفترچه ی 30 صفحه ای در خصوص تولد توسط ACCESS تولید شده است که دوره های پیش از تولد، شامل تمام چیزهایی که نیاز دارید در خصوص فرایند تولد بدانید را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

مراقبت های دوران بارداری

پس از تایید بارداری اولین تصمیم گیری شما در هلند چگونگی نوع تولد – در بیمارستان، درمانگاه، خانه تولد و یا در خانه است. سپس باید  ماما ای را برای کمک به فرایند تولد انتخاب نمایید. دکتر شما قادر به ارائه پیشنهادات است، و البته می توانید  به فهرست ماماهای منطقه خود که توسط سازمان سلطنتی Miderlink هلند ارائه شده، نگاهی بیاندازید(KNOV – Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen).

اولین قرار ملاقات شما با مامای در هفته 12 بارداری است اگرچه ممکن است از شما خواسته شود تا قبل از آن نیز مراجعه کنید. در این مرحله است که آزمون های اولیه انجام می شود و به شما دفترچه ای برای ترسیم روند بارداری در مراحل مختلف داده می شود. این دفترچه بسیار مهم است که زمان تولد  تمام اطلاعاتی که  توسط ماماها درج شده، مورد استفاده قرار می گیرد. شما هر چهار هفته در ماه های اول بارداری و هر هفته در مراحل بعدی مورد آزمایش قرار می گیرید. همه ماماها از تست Verloskundige Indicatielijst(VIL) برای نظارت بر بیماری های بالقوه استفاده می کنند. مامای منتخبت شما به هنگام تولد، اگر زایمان در بیمارستان را انتخاب کرده باشید، شما را در بخش زایمان ملاقات خواهد کرد و برای یک سوم از مادرانی که زایمان در خانه را انتخاب کرده اند، ماما با بروز اولین نشانه تولد برای کمک خواهد رسید. پرستار یا کمکی نیز حدود یک ساعت قبل از تولد کودک

حضور پیدا می کند. مادر و کودک کمتر از 24 ساعت پس از تولد در بیمارستان خواهند ماند و در صورت عدم وجود عوارض می توانند چهار ساعت بعد از زایمان از بیمارستان مرخص شوند. پس از تولد، “کتاب سبز” (Het Groei Boek) به پدر و مادر هر نوزاد تازه متولد شده داده می شود.

این کتاب برای مستندسازی روند رشد، واکسیناسیون و دیگر جزئیات مربوط به سلامت کودک در سال های شکل گیری او استفاده می شود. در هلند برای مراقبت پس از تولد، پدر و مادر تا هفت روز پس از تولد نوزاد از داشتن دستیار مادر برخوردار هستند(kraamverzorgster) که شامل ارائه طیف گسترده ای از خدمات از جمله کمک به نوزاد، انجام کارهای خانه و ارائه کمک های کلی به دیگر بچه های خانواده می باشد. این امکان در هلند منحصر به فرد است و kraamverzorgster بیش از هشت ساعت در روز را به شما اختصاص می دهد. اگر تمام هزینه چنین خدماتی توسط بیمه سلامت شما مورد پوشش قرار نگیرد، اکثر آن را در بر می گیرد. در شرایطی که زایمان در خانه انجام می شود، kraamverzorgster در هنگام تولد برای ارائه کمک به ماما حضور خواهد داشت. ماما نیز تا یک هفته پس از تولد مادر را ملاقات می کند. در هلند تمام نوزادان پس از تولد ویتامین K را دریافت و نیز در هشت روز اول واکسینه می شوند. اطلاعات بیشتر در مورد واکسیناسیون را می توان در سایت www.rivm.nl یافت. ثبت کردن نام کودک باید در مدت 72 ساعت از زمان تولد انجام شده و باید در شهر محل تولد و نه لزوما شهر محل زندگی شما باشد. هنگامی که ثبت نام در سالن شهر (gemeentehuis) انجام شد، شناسنامه که باید شامل پاسپورت، شناسنامه و برگه اقامت باشد، به پدر و مادر ارائه می شود.

برای اتباع خارجی، قبل از هر گونه درخواست گواهینامه بین المللی تولد به سفارت یا کنسولگری، تولد کودک باید توسط مراجع هلندی ثبت شود. پس از ثبت تولد کودک، فرمی در خصوص مزایای کودک (kinderbijslag) به شما ارائه می شود. فرم برای شما ارسال می گردد اما اطلاعات بیشتر نیز در این خصوص بوسیله سایت  www.svb.nl/Images/9160EZ_0910.pdf قابل ارائه می باشد. کمک هزینه فرزند برای کودکان سن  0 – 5 سال هر سه ماه حدود 200 یورو، برای کودکان در سن مدرسه بین 6 – 11 سال افزایش می یابد. مادران و پدری هلندی برای زنانی که به طور تمام وقت اشتغال دارند، مرخصی زایمان را در مجموع 16 هفته در نظر گرفته و باید بین چهار تا شش هفته قبل از تاریخ مقررآغاز شود. همچنین 10 یا 12 هفته مرخصی بیشتر پس از تولد مجاز است که 16 هفته به طول می انجامد. شما باید حداقل سه هفته قبل از شروع مرخصی زایمان به کارفرمای خود اطلاع رسانی کنید و حداقل دو هفته قبل از شروع مرخصی مزایای مادران را درخواست دهید. پدران نسبتا از مرخصی کمتری- دو روز- برخوردار هستند. مهد کودک ها و کودکستان ها (Peuterspeelzaal) در هلند با پیوستن به مدارس ابتدایی به ارائه آموزش اولیه برای کودکان بین دو و نیم تا چهار سال می پردازند. بسیاری از آنها تنها هلندی زبان هستند، اما مهد کودک ها و  مهد بازی هایی به زبان انگلیسی نیز در دسترس هستند.

لینک های مفید: www.access-nl.org سازمان سلطنتی Miderlink هلند

(KNOV – Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen):

www.knov.nl

www.kraamzorg.nl: Kraamzorg

انجمن تخصصی همایت از شیر مادرهلند :   ww.nvlborstvoeding.nl

وزارت امور خارجه هلند : www.minbuza.nl.

بیشتر بخوانید:

کانال تلگرام ایرانیان هلند

چرا خانه سالمندان را تابو فرض میکنیم.

همه چيز در مورد تلفن ١١٢

بیمه سلامت در هلند

اخبار مربوط

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.